Hoe verhuis bestaande website naar Agics

Agics biedt een verhuis tool direct in het controle paneel. Deze maakt het mogelijk om bestaande websites en mail accounts te importeren in uw Agics hosting pakket, zelfs als deze niet bij Agics of op PLESK worden gehost.

Website importeren

  • Login op uw Agics hosting account: http://manager.agicshosting.nl 
  • Kies Website importeren
  • Geef het bron domein in (mocht het domein al zijn verhuisd, geef dan het ip van de oude server)
  • Geef uw FTP inloggegevens in
  • De import tool maakt eerst een analyse. U kunt vervolgens de mappen selecteren die u wilt importeren.
  • U krijgt nu ook een database import tool. Geef de inloggegevens van de database in voor een kopie. (geef bij de bron geen localhost in, maar het ip of het domein van de originele server).
  • Er wordt nu geprobeerd alle bestanden en databases te importeren.

(Meer info op PLESK: https://docs.plesk.com/nl-NL/onyx/migration-guide/78361/)

Mail importeren

  • Login op uw Agics hosting account: http://manager.agicshosting.nl 
  • Kies Mail importeren
  • Kies Import mail messages
  • Kies Show advanced options , dit geeft de keuze voor een bronserver
  • Vul de inloggegevens van uw mailbox in.
  • Onder Source IMAP host geeft u de bron server aan. Is uw domein al verhuisd dan dient dit het ip of het domein van de bronserver te zijn.
  • U kunt een nieuwe mailbox aanmaken of een bestaande kiezen. In het laatste geval worden alleen mails toegevoegd die niet in de mailbox staan.
  • Alle mails en mappen worden gekopieerd.

Belangrijk

Als u uw website verhuist (zeg: voorbeeld.nl), en voorbeeld.nl verwijst al naar onze server dan kunt u voorbeeld.nl niet als bron domein of bron host invullen. De tool gaat dan namelijk op onze server zoeken. Indien u het ip adres weet van uw originele account vul deze dan in. Zelfs als IMAP host. Ook is het mogelijk het host domein (domeinnaam van de server) in te geven. Echter deze is vaak onbekend. Vraag in geval van onduidelijkheid informatie bij uw oude provider.

Agics biedt deze tools zoals hij is. Wij geven geen enkele garantie voor succes. Dit is namelijk vaak afhankelijk van de wijze waarop de bestanden zijn opgeslagen op de bron server. Ook een firewall bij de bronserver kan voor problemen zorgen. Natuurlijk helpen wij u graag met tips en advies als u er niet uitkomt. 

  • 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?

Gerelateerde artikelen

Hoeveel Datalimiet heb ik nodig?

Dit is geheel afhankelijk van het aantal bezoekers dat u ontvangt. We hebben de datalimiet...

Maakt Agics een Backup van mijn Hostingpakket?

Agics maakt dagelijks een back-up van alle hosting pakketten. Deze back-ups die Agics maakt zijn...

Wat gebeurd er als ik het Datalimiet overschrijd?

Op het moment dat u het limiet dreigt te overschrijden dan informeren wij u per e-mail. U heeft...

Wat is een Datalimiet?

Datalimiet is de maximale data die wordt verstuurd mag worden van of naar uw hosting server. Dit...

Too many redirects

Soms geeft een website een foutmelding "Too many redirects". Er zijn verschillende oorzaken voor...

Powered by WHMCompleteSolution