Outlook verbinding-problemen op IMAP (Gerapporteerd)
  • Prioriteit - Laag
  • Beïnvloedingen Systeem - IMAP Mail op Outlook
  • We ondervinden af en toe verbindings-problemen op Outlook via IMAP. Er kan geen verbinding worden gemaakt of auto discovery faalt.

    De oorzaak ligt in de man ier hoe Outlook met onze mail server verbindt. Outlook vraagt aan de mail server welke beveiligings- methodes deze ondersteund. Een van deze methodes die onze server ondersteund is Digest-MD5. Om onbekende redenen selecteert Outlook deze methode en omdat Outlook deze methode niet ondersteund faalt het.

    De oplossing die we doorvoeren is de Digest-MD5 methode uit de configuratie van de mail server te halen. Outlook pakt dan de volgende methode die hij wel ondersteund. Echter, bij elke update van de mail server komt de methode terug. En wellicht zijn andere mail programma's hiervan afhankelijk. Hierdoor komt en gaat de ondersteuning van IMAP met Outlook.

    Het probleem is ook gerapporteerd met Samsung Mail op Android, echter hebben wij dit nog niet gezien. In onze test opstelling werkt Samsung mail wel, maar wel trager.

    Als workaround adviseren we om in Outlook handmatig een account aan te maken en POP3 als verbindings-methode te gebruiken. Dit werkt altijd.

    We werken samen met onze server software leverancier voor een oplossing. Tot nu toe lijkt dit echter een Outlook probleem en hier hebben wij helaas geen invloed op.

     

     

  • Datum - 02-11-2019 11:29
  • Laatste update - 02-11-2019 11:37

Server status

Hieronder vindt u een real-time overzicht van onze servers, waar eventuele bekende problemen vermeld staan

Server HTTP FTP POP3 PHP info Server belasting Uptime
vs7 PHP info

Powered by WHMCompleteSolution